עוגות ללא גלוטן וסוכר באילת

עוגות ללא גלוטן וסוכר באילת

עוגות ללא סוכר

ישנן סיבות רבות מדוע מומלץ להפחית מכמות הסוכר במזון שאנו אוכלים. סוכר מעובד הוא הגורם מספר אחד להשמנת יתר והערך התזונתי שלו בהתחשב במספר הקלוריות הוא נמוך ביותר. למרות שמרוב המאכלים, ניתן יחסית בקלות להפחית את כמות הסוכר, אם אתם בעלי חולשה לעוגות וממתקים, המשימה הופכת מורכבת יותר. ברוב מתכוני העוגות, סוכר משמש לא רק כממתיק אלא מהווה מרכיב חשוב במרקם העוגה ואף תורם להשחמתה. למרות זאת ישנן היום דרכים רבות לאפות עוגות מופחתות סוכר ואף נטולות סוכר לחלוטין, שלא תיפולנה בטעמן מעוגות רגילות. כמו כן קונדיטוריות רבות מוכרות היום עוגות ועוגיות נטולות סוכר באילת, שלא יותירו אתכם עם תחושת קיפוח. בהמשך עמוד זה תוכלו להתרשם ממגוון רחב של קונדיטורים שמציעים עוגות ללא סוכר. תוכלו לבקר בגלריות שלהם ולהתרשם ממגוון המוצרים. לאלה מכם שיעדיפו לאפות לבד, הנה מספר טיפים מועילים:

במתכונים בהם היעדר סוכר פוגע בתפיחה של העוגה, נסו להוסיף חצי כוס אבקת חלב רזה וחצי כפית סודה לשתיה על כל כוס של תחליף סוכר

ממתיקים מסוימים ממשפחת האספרטיים לא מגיבים טוב לחום ומאבדים מהמתיקות שלהם. השתדלו להשתמש בממתיקים מסוג זה רק במתכונים בהם מפזרים את הסוכר מלמעלה רק בתום האפיה

במתכונים עם שמרים, הסוכר הוא הכרחי בתהליך התפיחה. אם בחרתם להשתמש בתחליף סוכר, הקפידו לשים לפחות שתי כפות סוכר או להחליף את הסוכר עם ממתיק טבעי אחר כגון דבש או מולסה

השתמשו במשפרי טעם וריח על מנת לחדד את הטעמים. למשל, הוסיפו כפית של תמצית וניל או תמצית שקדים על כל כוס של תחליף סוכר. כמו כן בעוגות בעלות טעם ניטרלי ניתן להוסיף מעט מיץ תפוזים, או מיץ לימון

בדרך כלל זמן הבישול של מאפים עם תחליפי סוכר קצר יותר. נסו לבדוק כמה דקות לפני הזמן המומלץ וזכרו שתחליפי סוכר מסוימים לא יביאו לכדי השחמה

עוגות ללא גלוטן
עוגות ללא סוכר
באילת

עוגות ללא גלוטן

לפני כעשר שנים לא היתה מספיק מודעות לקהל חולי הצליאק והם נאלצו להסתפק במגוון מצומצם מאוד של מאכלים בעלי טעם תפל ומרקם קמחי. היות וגלוטן מהווה מרכיב יסודי בכל המאפים (לחמים, עוגות, פשטידות, פסטה…), היה קשה מאוד לייצר מזון נטול גלוטן שיהיה דומה בטעם ובמרקם למזון שאנו מכירים ואוהבים. כמו כן, מזון נטול גלוטן לא היה זמין וניתן היה להשיגו במקומות מצומצמים. ביקור בבתי קפה ומסעדות הפך לחוויה מתסכלת עבור חולי צליאק. עוגות וממתקים משובחים היו בגדר חלום רטוב. איכות החיים של חולי צליאק בכל הקשור לתחום הקולינרי נפגעה קשות.

בשנים האחרונות בעקבות המודעות הגוברת וההתפתחות הטכנולוגית, חלה פריצת דרך משמעותית בשוק המאכלים נטולי הגלוטן. המוצרים נעשו טעימים, בריאים יותר ולא פחות חשוב – זמינים יותר. חברות המתמחות ביצור מוצרי יסוד נטולי גלוטן, מציעות מגוון רחב של תחליפי קמח (על בסיס חומוס, קינואה, כוסמת, דוחן, פשתן, תירס…) עם טעם וערך תזונתי משופרים. מוצרים נוספים פותחו על ידי יזמים קטנים, בדרך כלל הורים לילדים חולי צליאק שעקב ההיצע המצומצם בחנויות, ערכו ניסויים ופיתחו מתכונים נטולי גלוטן ביתיים שזכו להצלחה רבה. בעקבות ההצלחה משפחות רבות פתחו עסקים קטנים שמוכרים מאפים ביתיים לקהל הרחב. כמו כן בעידן האינטרנט, ניתן למצוא אין ספור מתכונים יצירתיים ומאכלים וקינוחים נטולי גלוטן אתר לדוגמה זה דליסיאס עוגות.

בעמוד זה ריכזנו עבורכם רשימת יצרנים שמשווקים או מייצרים מאכלים נטולי גלוטן איכותיים. תוכלו לשוטט בגלריות הספקים, שם תמצאו פרטי התקשרות ותוכלו להתרשם מתמונות של מוצריהם. אנו מקווים שהמודעות למחלת הצליאק תלך ותגבר ובעתיד נראה יותר ויותר אפשרויות. מזונות נטולי גלוטן רבים שמזוהים עם מחלת הצליאק כמו קינואה, אורז מלא, כוסמת ועוד הפכו לאחרונה טרנדים מטעמי בריאות וחזרה למקורות וניתן להשיג אותם בכל סופר ואפילו במסעדות.

סגירת תפריט